Jeg kjører grønt

Licensed from: Free-Photos pixabay.com

I går startet miljøkampanjen “Jeg kjører grønt”. Meningen med miljøkampanjen er at vi skal ta vare på miljøet rundt oss og reise miljøvennlig ved å gå, sykle, ta buss eller tog når vi skal til og fra et sted. Hvis det er mulig, lar vi bilen stå igjen. Velger vi å ta beina fatt eller reise med kollektivtransport, kan vi bidra til å redusere klimautslipp og dessuten kommer vi oss bedre i form!

Photo by Cynthia De Luna on Unsplash

En positiv ting med de nye bussene i Kristiansand, er at de kjører på fornybar energi. Det vil si på ren strøm og nesten fossilfri biodiesel, som gjør at de slipper ut mindre CO2 sammenliknet med de forrige gamle bussene. Alle som er fra Kristiansandsregionen kan være med i “Jeg kjører grønt”, og konkurrere om å samle flest mulig grønne poeng hver dag frem til slutten av november. Her gjelder det å bli den grønneste av alle og ha flest mulig bilfrie dager. Jeg har meldt meg på fordi jeg synes det er et flott tiltak for miljøet. Er du flink til å droppe bilen? Tenker du på miljøet?

#jegkjørergrønt #natur #miljø #miljøvennlig #bærekraftig #kollektivtransport #bilfri #kristiansand

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg