Uke 18 av planteprosjektet

Solsikkene: Nå har de to siste solsikkene vokst seg mye høyere. Det er helt utrolig når de har blitt mer enn 2 meter høye som det stod oppført i frøpakningen. Planteprosjekt-solsikke er vellykket i år, sier jeg bare. Jeg er så glad for at jeg har klart det. Den nest siste solsikken er på vei til å åpne seg, og vi er så spent på å se den blomstre etter noen dager.

Solsikkene som strekker seg i høyden får godt med sol hver dag.

Her er solsikken “Bakoversveis”.

Jeg har en del slitne solsikker som henger med hodet ned. De får være slik til jeg finner frø inni solsikkene.

Tomatene: Jeg har endelig fått noen røde tomater i den ene potteplanten med busktomater. Når en tomat først blir rød, smitter det etter hvert de andre klasene ved siden av slik at de blir fortere røde. De modnes for øyeblikket, en etter en.

Jeg synes fortsatt veldig synd på disse tomatplantene som har mistet bladene sine.

Paprika: Så stor er paprikaplanten nå. Den får mange blomster og jeg håper det vil komme paprika etter blomstringen.

#planteprosjekt #solsikke #tomat #paprika #grønnsaker #blomst #hage

5 kommentarer

Siste innlegg