Solsikkefrø er klare for høsting

Tiden er snart inne for å høste solsikkefrø. Aldri før har jeg høstet frø fra solsikker, men det er en fantastisk måte å skaffe egne solsikkefrø på – gratis. Jeg har spart på solsikkene mine til de har blitt visne og “gamle”, for å få frø av dem. I dag har jeg tatt en nærmere kikk, og da la jeg merke til at frøene vises. I en solsikke er det massevis av frø!

I løpet av helgen kommer jeg til å høste frø fra de solsikkene som er klare for det. Når jeg har høstet, skal frøene tørkes og lagres tørt og mørkt. Noen av frøene har jeg tenkt til å plante neste år. De skal stå samme plass, her ved veggen hvor de får støtte og nok med sol. Det kommer til å bli så fint å ha de plassert alle sammen i en rekke.

#planteprosjekt #solsikke #frø #høsting #høst #hage

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg