22. juli & drop-in vaksinering

I dag har det vært 10-årsmarkering over hele landet. Vi glemmer aldri 22. juli terrorangrepene som har rystet Norge. Ved minnemonumentet (Domkirken i Kristiansand) er det lagt blomster og krans, og man kunne følge markeringene direktesendt i sosiale medier.

Dagen startet med et besøk hos optikeren og etter det var jeg innom andre brillebutikker for å kikke litt. Kanskje det blir ett par nye briller på meg snart?

I ettermiddag da jeg scrollet på Instagram oppdaget jeg en post Kristiansand kommune la ut. Det var gode nyheter til den eller de som har ventet lenge!

Fra i dag begynner Vaksinasjonssenteret på Sørlandssenteret for første gang med drop-in vaksinering. Det er mulig å komme innom mandag og torsdag mellom kl. 17 – 19:30 for å ta første dose med koronavaksine, gjelder de tre neste uker i første omgang.

Drop-in er for de som er:
– bosatt i Kristiansand kommune
– født i 2003 eller tidligere
– uvaksinerte – det vil si at du har ikke fått første dose av koronavaksine enda

Jeg hadde fremdeles ikke fått innkalling, og da jeg så posten måtte jeg selvfølgelig komme meg avgårde og ta vaksinen som jeg hadde ventet lenge på. Er vel litt lei av å «bli glemt» og vente uke etter uke uten at noe skjer.

Vi stilte oss i to køer og ventet på å komme inn. Mens vi alle sto, fikk vi beskjed om å lese de fire spørsmålene på plakatene. Koronavaksinen som alle ble tilbudt var Moderna. Jeg spurte om Pfizer, men det hadde de ikke. Etter vaksinering satte vi oss ned på en stol i vaksineringslokalet og ventet i 20 minutter – med god avstand til andre. Det er i tilfelle det skulle oppstå farlige allergiske reaksjoner.

Vaksineforvirringer: De 20 minuttene gikk fort. I løpet av den tiden hadde flere i ventelokalet fått en SMS fra Helsenorge om å ta første dose med koronavaksine på samme dag – etter at vi hadde tatt på drop-in. Jeg fikk første melding da jeg satt på bussen på vei til Vaksinasjonssenteret, det sto bare at jeg hadde fått en melding fra Helsenorge. Tidspunktet jeg fikk var kl. 16:18, og det hadde allerede vært. Så merkelig når jeg tok drop-in vaksinen kl. 17:13 …

Da var jeg ferdig vaksinert med dose 1! Har fått neste time på dose 2, det er ikke lenge til.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg