Avreise til Rosfjord, housetour & middag

Torsdag var avreisedag til Rosfjord! Det ble bestemt at vi skulle kjøre ut med privatbiler som bestod av en sjåfør og 3-4 passasjerer. Da jeg var ferdig på jobb, ventet jeg på personalrommet til sjåføren var klar siden jeg skulle sitte på. Det var 30 minutter til avgang. De andre dro hjem for å pakke og vi hentet dem etter hvert. Jeg hadde nemlig pakket ferdig dagen før: En tursekk og en liten bag. Det lå klart i garderoben og da vi endelig skulle kjøre, var det bare å slenge det inn i bilen.

Vi startet å kjøre ca. kl. 15:00, og kjøretiden til Rosfjord tok ca. 2 timer da vi hadde “pitstop” ved Coop Extra Tangvall / Vinmonopolet. Noen kjøpte drikke og andre mat. Kl. 17:11 sjekket vi inn på Rosfjord Strandhotell og fikk et hotellrom eller en leilighet.

Hun jeg skulle dele rom med, kom senere i en annen bil. Jeg tok med meg alt av bagasje og fant rom nr. 124. Førsteinntrykket av rommet var at det så veldig fint ut!

– Velkommen til Rosfjord Strandhotell! –

Hvilestol med krakk, et sidebord i glass, TV, minibar, bordlampe, skrivepult og stol.

Litt smale enkeltsenger og nattbord ved siden av. Små vegglamper i sengegavlen og et fint bilde på veggen.

Veldig god plass inne på badet. En rund hjørnedusj, et toalett og en stor servant. Hårføner og sminkespeil hadde de også.

Rommet hadde utsikt mot havet. Hvis vi hadde fått rom motsatt side, hadde vi fått utsikt mot campingplassen. Ikke fullt så fint å se på!

Jeg fikk dusjet og gjort meg klar til kl. 19 da vi alle skulle samles ved baren. Vi fikk nyttig informasjon og utdelt en lapp hvor det stod et halvt sitat som vi gikk rundt og så etter hvilket som passet sammen med. Aldri har så mange hatt så få å takke for så mye.

Kl. 19:30 var det tid for 3-retters middag: En forrett, en hovedrett og en dessert.

Under middagen fikk noen en lapp under tallerken som de måtte gjøre i løpet av kvelden under middagen. Noen av oppgavene:

Utbring 6 skåler i løpet av middagen.
Rope høyt “WOHO” hver gang noen sier “skål”.
Ønsk en som skal på do lykke til.
Hold en tale om bil.
“Norwegian arm”. (en arm som strekker seg foran deg på middagen for å hente noe på den andre siden av bordet som du egentlig har nærmest deg)
Reis deg hver gang x reiser seg. (den fikk jeg)

Kvelden ble avsluttet med masse skravling og høylytt musikk!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg