Bombardert av e-post spam!

Rekk opp hånden om du sliter med e-post spam! Du er ikke alene … Hver dag får jeg tilsendt tusenvis av e-poster som egentlig ikke er ment til meg, som bare inneholder søppel. Hvor får de e-postadressen min i fra eller er det ren gjetting? Jeg bruker Outlook, og de fleste e-postmeldinger som kommer inn, blir gjenkjent som søppel, og går rett inn i Søppelpost-mappen automatisk. Likevel er det en drittjobb å kaste alle meldingene der og i innboks til slett-mappen, så her kommer et bra tips til deg som også har Outlook!

Slik gjør du på Hotmail/Outlook:

Logg inn her: https://outlook.live.com/owa/ (du kommer direkte til innloggingssiden). Trykk på tannhjulet øverst til høyre og Vis alle Outlook-innstillinger.

Deretter går du på Regler og + Legg til ny regel.

Nå kan du opprette en regel for alle innkomne e-poster. På Legg til en betingelse har jeg valgt Emnet eller brødteksten inneholder … og har skrevet inn typiske ord jeg får på spam-mailene mine. Du velger selv hvilket ord som skal stå, så Outlook kan luke ut alle e-poster som inneholder de ordene.

Legg til en handling har jeg valgt Slett. Det betyr at alle e-postene som inneholder ordene du har oppgitt, blir flyttet automatisk over til Slettede elementer-mappen. Jeg har sendt søppel e-poster til meg selv for å teste, det fungerte veldig bra! Husk å trykke lagre etter å ha laget regelen.

Å blokkere avsendere hjelper visst ikke, da spammere bruker forskjellige e-postadresser hver gang.

Håper du har lært noe og hvis du har spørsmål, legg gjerne igjen en kommentar.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg