COVID-19: Fokus på ungdommers psykiske helse

På Odderøya betongveggen har det kommet opp en ny gatekunst inspirert av ungdommers psykiske helse under en pandemi. Alle har en psykisk helse, og den er det viktig å ta vare på. Flere sliter med ensomhet og psykiske plager på denne tiden. Kanskje kjenner du på det selv? Kunstneren bak verket er @pustlitt, og dette er hennes første verk i det offentlige rom. Så kult!

– G21 har hatt lyst til å drepe meg selv faktisk

– Føler ikke ensomheten, depresjonen og angsten min og andres blir tatt på alvor av samfunnet. “Vi er jo alle i en spesiell tid og kan føle oss litt nedfor”. Hadde jeg bare vært LITT nedfor.

Siste finish. Gatekunsten stod ferdig for en uke siden, noe av spraymalingen og stickersene hadde delvis gått av da jeg tok bildene i dag.

– G 20. livet har gått fra å være 10/10 nesten hver dag til å være mellom 1-4/10 hver dag. Når d man digger er å bli kjent med nye, være sosial, trene, skole og drikke og ingenting av d r “lov” er tortur. Livet er ikke verdt å leve atm

– Angsten har blitt verre siden jeg er så redd for å smitte folk jeg er glad i hvis jeg f. Eks har gått forbi feil person på butikken uten å vite det. Depresjonen har også blitt verre, siden jeg kun sitter inne pga angsten. J24

– Blir litt ensomt ja.

– Kan ikke joine store fester og byen og føler meg deprimert J24

Dette er gatekunst for “Kunsten å leve-festivalen”.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg