De tre første dagene i den nye jobben

Nå har det gått tre dager siden jeg begynte i ny jobb/læreplass. Jeg begynner å komme inn i de nye faste rutinene. Her er en kjapp oppsummering av de tre første dagene som har gått (skriver i tillegg en egen logg ved siden av dette):

Dag 1 var ekstra spennende. Jeg hadde ingen anelse om hvilken avdeling jeg skulle jobbe på. Hvor stor sannsynlighet er det for at jeg klarte å gå inn til riktig bygg og avdeling når det er en stor barnehage? Jeg skal jobbe i en storbarnsavdeling. Det er mange barn i avdelingen, og faktisk det dobbelte antall av det jeg har blitt vant til sammenlignet med steder jeg har jobbet før. Nye navn må læres de første ukene og jeg må si at det er litt vanskelig å huske alle navnene, men det kommer seg etter hvert. Jeg ser frem til en ordentlig/grundig omvisning av barnehagen, for å bli bedre kjent. Nå i Coronatider holder avdelingene for det meste for seg selv i sin egen del, og det er ikke så lett å vite hvor de forskjellige rommene og avdelingene ligger.

Photo by Gautam Arora on Unsplash

Dag 2 begynte avdelingen ute fordi det hadde kommet masse snø. Gøy å bruke snøen til å ake, rulle svære snøballer og lage snømenn i den store uteplassen sammen med barna. Var forberedt på at vi skulle være ute nesten hele formiddagen, så en kjeledress holdt godt på varmen. Fryser lett, så jeg tar heller på meg noe ekstra tøy enn for lite – veldig lurt når man jobber i en barnehage (mye ute og i all slags vær).

Dag 3 stod jeg på kjøkkenet sammen med en annen kollega. Barnehagen lager all mat fra bunnen av, og før Coronatider var barna med på kjøkkenet som hjelpere. Vi lagde fiskesuppe og focaccia til måltid. Suppen smakte himmelsk! Også har det vært mye frilek i gymsal og ute i slapsete vær. Etter i dag har jeg nesten klart å huske alle navnene på barna i avdelingen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg