Dette har jeg plantet + drivhusoppdatering

I perioden mars til begynnelsen av april fikk jeg plutselig så lyst til å starte opp et planteprosjekt. Det skjedde ikke, så jeg utsatte plantingen til i dag av en eller merkelig grunn. Har bare hatt så mye å gjøre i det siste og nå begynner temperaturen å stige og været holder seg fint flere dager, hvorfor ikke benytte tiden til å dyrke selv?

I fjor døde mange av plantene jeg sådde, sikkert på grunn av for mye vann og de fikk for lite sollys. Jeg tror det er på grunn av jeg startet for tidlig. Hver dag flyttet jeg plantene ut og inn. Hadde heller ikke så god plass hvor jeg kunne ha de, men etter at jeg bestilte et drivhus som jeg bygget opp og satte ute, merket plantene forskjell, og de vokste og trivdes mye mer.

Bildet av drivhuset mitt fra i fjor.

Planen er å ha plantene stående ute mot sør hver dag. Plassen har mest lys, men jeg lurer på hvordan skal det gå om nettene når temperaturen synker da jeg ikke lenger har et drivhus å legge de inn i. Dere lurer sikkert på hva som har skjedd med drivhuset. Det var litt ustødig og falt delvis fra hverandre etter hvert (måtte være kreativ og spikre sammen), men i starten av året la jeg drivhuset ut for salg, og det fikk seg fort et nytt hjem. Jeg synes det har tålt mye da det har stått ute under tak i all slags vær, så jeg håper de nye eierne får brukt det til sine planter.

Jeg har sådd: 4 solsikker (hvite), 4 solsikker (svart), 1 solsikke Sunspot, 2 agurker, 4 busktomater, 1 Pink Thai Egg (tomat) og 3 gresskar.

Kaktus Mammillaria og avokadoplanten elsker sol! Tallet er hvor mange frø jeg har i hver av pottene og kartongene.

Jeg kommer til å lage et lite “drivhus” til dem ved å bruke hagebordet. Plantene skal være under bordet også skal jeg ta plast over.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg