En liten førjulsgave

Azalea heter denne flotte planten som jeg har fått i gave fra styreren i barnehagen der jeg jobber som vikar. Det passet jo bra siden jeg er så glad i blomster og planter. Tusen takk 🙂 Jeg har aldri hatt Azalea hjemme før, så måtte slå opp på nett og lese mer om stell av planten. Heldigvis er det en lettstelt plante som må vannes ca. annen hver dag.

Azalea er en tørst plante, og i blomstringstiden må den ha godt med vann for å hindre uttørking. Når blomstene visner og bladene faller av, da er det et tegn på at planten trenger mer vann. For gjennomvanning kan Azalea senkes ned i en bøtte med lunkent vann. Azalea bør plasseres i lyse omgivelser og ikke for varmt.

Da jeg kom hjem, fant jeg en blå blomsterpotte til planten. Viser du Azalea omsorg og kjærlighet, vil du få glede av den lenge ❤️

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg