Et minidrivhus for mine planter

Reklame | Bokklubben

I dag har jeg montert det nye Spirea minidrivhuset. Den er fra Bokklubben og kom levert i en flatpakket eske på ca. 12 kg. Pakken har stått uåpnet i boden siden i mai, og i dag kunne jeg endelig pakke det opp. Det fulgte med en enkel bruksanvisning og skruer.

Å sette opp minidrivhuset tok ikke mer enn en time. Klarte å sette noen av delene feil vei, så da ble det litt mer tidsbruk. På bildet under kan dere se en feil. Hengslene skulle visst på baksiden, ikke slik, så måtte snu den ene veggen. Hadde problemer med å sette på topplokket, men når det ble snudd riktig vei, gikk hengslene på topplokket helt perfekt.

Materialer: Elegant beiset gran, vinduer av pleksiglass (plast). Litt knirking på treverket da skruene skulle på, men ellers er jeg veldig fornøyd med produktet!

Ute i hagen dyrker vi gressløk (fra frøpose) og vårløk (fra fersk vårløk). Hadde også paprika, men de ser ikke helt fine ut.

En vakker sommerfugl besøkte min hage i ettermiddag. Det var så varmt i dag!

Nå har alle plantene blitt flyttet ut av huset og inn i minidrivhuset. Før det har de fått nytt jord og nye større potter. Håper de vil trives der! De store plantene (tomat og agurk) kjøpte jeg på Plantasjen, de står noen dager til inne på kjøkkenbenken. Flytter dem kanskje ut i neste uke.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg