Ingen hvit jul i år? | 4. søndag i advent

I dag er det 4. søndag i advent. Alle de fire lysene er tent, og vi leser opp alle versene av Adventslysene (Inger Hagerup):

Så tenner vi et lys i kveld, vi tenner det for glede
Det står og skinner for seg selv og oss som er tilstede
Så tenner vi et lys i kveld, vi tenner det for glede

Så tenner vi to lys i kveld, to lys for håp og glede
De står og skinner for seg selv og oss som er tilstede
Så tenner vi to lys i kveld, to lys for håp og glede

Så tenner vi tre lys i kveld, for lengsel, håp og glede
De står og skinner for seg selv og oss som er tilstede
Så tenner vi tre lys i kveld for lengsel, håp og glede

Vi tenner fire lys i kveld og lar dem brenne ned
For lengsel, glede, håp og fred, men mest allikevel for fred
på denne lille jord, hvor menneskene bor


I dag er det bare en stille og rolig dag. Tok ikke på vekkerklokka og sov til kl. 12. Det var snart ettermiddag og halve dagen igjen! Noen ganger er det lov å legge seg litt sent og våkne sent. Gjør ikke dette så ofte da jeg er vant med å stå opp tidlig.

Nå er det bare 3 dager igjen til jul. Sjekket værmeldingen for de neste dagene, og jeg kan ikke tro det jeg ser. Ingen hvit jul, er litt skuffet over at snøen ikke kommer til Sørlandet! Det er nesten helt krise med tanke på at snøen hører med i julen. I stedet får vi en god del nedbør (surt).

Jeg var på en juleavslutning for ikke så lenge siden. Denne svibelen fikk jeg i gave fra klassen/jobben. Den står på stuebordet og har vokst litt hver dag. Bildene tok jeg 11. desember og 21. desember. Jeg følger med på den hver dag og nå er den snart i full blomst!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg