Jeg har bursdag

I dag er det min bursdag! Jeg fyller hele 23 år (!), og det føles så rart å tenke på at jeg har blitt ett år eldre. Jeg får stadig kommentarer fra folk som sier at jeg ser yngre ut enn hva alderen min er. Tar det som en positiv kompliment.

– Hvis du ser yngre ut enn du er, lever du lenger enn hvis du ser voksen ut for alderen! –

Jeg tror ingen på skolen visste om bursdagen min, så i friminuttet fortalte jeg til en elev som kom bort til meg. Samtalen vår foregikk slik:

– Hvilken dag er det i dag? spurte jeg håpefullt.
– Det er torsdag, svarte hun.
– Hva er spesielt med denne dagen? 
– En i klassen sin mor har bursdag i dag.
– Er det noe spesielt med denne dagen? spurte jeg videre. 
– Du har vel ikke bursdag?
– Ja, jeg har faktisk bursdag i dag!

Da hun fikk vite at jeg hadde bursdag, ble nyheten spredt seg som ild i tørt gress. Hun fortalte først til de i klassen, så til resten av skolegården. Vittig at de sang høyt “gratulerer med dagen!” så hele skolegården hørte det! I timen sang hele klassen enda en til “gratulerer med dagen” og noen ga meg noe de hadde tegnet i tegnetimen. Ellers har jeg fått massevis av koselige klemmer og hilsener fra elever og kollegaer. Det var en kjempefin dag på jobb der jeg fikk mye oppmerksomhet!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg