Jeg kjører grønt – for miljøet

“Jeg kjører grønt” er en miljøkampanje som jeg pleier å delta i hvert år. Kampanjen har allerede startet (18. august) og varer frem til 30. november. Meningen med miljøkampanjen er at vi skal droppe bilen og reise miljøvennlig ved å gå, sykle, ta buss eller tog når vi skal til og fra et sted. Velger vi å ta beina fatt eller reise med kollektivtransport, kan vi bidra til å redusere klimautslipp og dessuten kommer vi oss bedre i form!

På grunn av koronapandemien blir årets “Jeg kjører grønt” hovedsakelig en gå- og sykkelkampanje. Det betyr at jo flere som velger å gå og ta sykkelen, desto tryggere blir det for de som er avhengige av å reise kollektivt.

Alle som er fra Kristiansandsregionen (Kristiansand, Vennesla, Lillesand, Birkenes og Iveland) kan være med i “Jeg kjører grønt”. Konkurrer om å samle flest mulig grønne poeng hver dag frem til slutten av november! Her gjelder det å bli den grønneste av alle og ha flest mulig bilfrie og flyfrie dager. Jeg meldte meg på fordi jeg synes det er et flott tiltak for miljøet og man kan vinne flotte premier.

Premier jeg fikk i dag: Setetrekk til sykkel og et refleksbånd til arm.

Bli med på Miljølaget ved å melde deg på via “Jeg kjører grønt”- appen, eller på nettsiden: www.jegkjorergront.no. Bruk gjerne vervekoden min ZHUO19042 når du registrerer deg, så vet jeg hvor mange av mine lesere som blir med!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg