Julestemning i Vennesla

I dag tidlig tok jeg turen til Vennesla for å utforske og oppleve sentrum. Vennesla er en liten bygd/tettsted som ligger ca. en halvtimes busstur fra Kristiansand. Jeg dro så tidlig på morgenen at det fortsatt var mørkt og det nesten ikke var noen folk å se i gatene. Her har jeg ikke vært før, så det å dra til et nytt sted, synes jeg er veldig spennende!

I år skulle Julemarkedet i Vennesla, kalt Julegada, vært arrangert for 3. gang, men på grunn av Corona-situasjonen er det satt på pause. Arrangementet er flyttet til neste år, 2021. Derfor var det ingen julemarked og boder å se.

I sentrum fikk jeg øye på Venneslas julekule på 5×5 meter og det store juletreet, skulpturen “Stjerneskudd”, i gågata mellomstore pyntede juletrær og lyslenker som himling. Jeg vandret kun i området og litt lenger borte så jeg Vennesla Kulturhus (stilig arkitektur, det er også et bibliotek – kåret til et av verdens 5 vakreste bibliotek av Huffington Post) og Moseid bakeri. På bakeriets tak stod et reinsdyr og julenissens slede (men hvor er nissen?), og ved inngangen en kul veteranbil med gaver. Så vakkert!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg