Kjip belastningsskade og påskeferie!

Denne uken har det vært en kort arbeidsuke for mange av oss. Etter to (lange) arbeidsdager var det tid for påskeferie – det så jeg frem til.

Jeg hadde ikke sett for meg å starte påskeferien med belastningsskader i kneet. Det skjedde plutselig da jeg overbelastet knærne mine på jobb. Bare det å bøye meg ned for å plukke opp ting og sitte på huk gjorde så vondt. De siste timene på jobb gjorde jeg ikke så mye, så jeg satte meg ned på en benk, men etter en stund måtte jeg reise meg igjen for å plukke opp masse uteleker som barna hadde lekt med da jeg ble spurt om å gjøre det. Barn er gode til å leke og tømme ut ting, men dårlige til å rydde etter seg, så jeg fikk med noen av de som var igjen til å hjelpe meg.

Etter jobb dro jeg ned til byen for en spaser- og fototur i håp om det ville hjelpe. Strekke ut og lufte hodet litt. Senere på dagen falt jeg rett i søvn og la meg tidligere enn vanlig. Tenk å starte påskeferien med belastningsskader, det er så kjipt!

Påskeliljen tjuvstartet blomstringen før påsken og i skrivende stund holder de på å visne.

Kult å se to blomstrende påskeliljer på en stengel (har du sett?).

Påskeegg og Kvikk Lunsj hører med i påsken.

På onsdag kunne jeg kjenne at det fortsatt gjorde like vondt og jeg tenkte det ville bli bedre om jeg gikk mer. Da dro jeg og familien ut til Sørlandsparken og Sørlandssenteret for å gjøre siste del av påskehandelen. Butikkene skulle stenges i noen dager. Det gikk bra, men det så ut som jeg haltet. Ville helst unngå trappene, men de var ikke så mange av på senteret.

Både skjærtorsdag og langfredag har jeg holdt meg hjemme. I håp om at knærne klarer å heale seg selv etter hvert. Hadde det ikke vært for belastningsskadene, hadde jeg kommet meg ut og nyte finværet. I stedet har jeg pyntet enda mer hjemme med påskepynt som dere ser på bildene over.

– Håper dere får en fin påskeferie!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg