Legebesøk og blodprøve

Dagen i dag startet med et legebesøk. Jeg var først inne hos legen for en prat. Det er allergi jeg skulle teste meg for. Etter det ble jeg henvist til et annet rom for å ta blodprøve. Jeg fikk et bånd strammet rundt på overarmen og en tynn nål stakk rett inn i blodåren. Det ble forsøkt å ta prøve på innsiden av venstre albue, men det gikk ikke så det ble tatt på innsiden av høyre albue. Korte blodårer har skylda.

Jeg kan ikke huske sist jeg tok en ordentlig blodprøve, eller har jeg tatt det før? For lenge siden kanskje bare en liten stikk på fingeren. Denne gangen fikk jeg vite at de skulle ha et glass/rør tilsvarende ca. en spiseskje med blodprøve som skal sendes til et laboratorium for analysering. Da får jeg svar på om det er allergi eller ikke om noen dager.

Etter at blodprøven var tatt, satte jeg meg ned og ventet på gangen en liten stund. Det gikk heldigvis bra og jeg svimte ikke av. Jeg hadde sagt ifra på forhånd om sprøyteskrekk, og da vet de det hvis noe skulle skje. Jeg har litt vondt i armen og er sliten, men det tror jeg går fort over.

Neste på listen er å ta koronavaksinen (BioNTech-Pfizer), som jeg enda venter innkalling på. Er det noen som har fått innkalling/tatt vaksinen?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg