Life update

De siste ukene føltes ut som om det bare gått i ett. Fullt kjør og høyt arbeidstempo fra mandag til fredag på arbeidsplassen har gjort at helgene blir ekstra fin å se frem til. Jeg tenkte å oppdatere litt hvordan det har vært der de siste 3 ukene og ellers i mitt liv (derfor life update).

Photo by Assitej Norway on Unsplash

Uten internett – dette irriterer meg litt, men samtidig har det vært godt å være uten WiFi. Jeg har merket at skjermtiden har sunket, 3 timer skjerm i gjennomsnitt er ikke dårlig. Jeg har basically ikke kjøpt mobildata (har kontantkort), så er avhengig av at det er åpen WiFi når jeg er ute for å kunne surfe på internett (ellers koster data for 20,- dagen). Mobildata er noe jeg kunne ha trengt, men noe jeg egentlig ikke jeg må ha og behøver. Det høres rart ut, men jeg har spart mye penger opp gjennom årene, å kun betale for det jeg bruker.

Speilglatt på bussen – jeg har ikke lappen, så jeg tar bussen til jobb hver dag. Det er utrolig stressende når bussen jeg har planlagt å ta, ikke er på tiden. Enten kommer den for tidlig eller så er den noen minutter forsinket som gjør at jeg ikke rekker den andre. Bussbytte blir det hver dag, og mange ganger har det vært mye løping over veien (fotgjengerfeltet) for å rekke bussen som nettopp kom. Har lite lyst til å vente 20 minutter i minusgrader på den neste bussen. En annen ting som irriterer meg litt: Når de vasker gulvene på bussen tidlig på morgenen i minusgrader blir det fort til is der inne. Pass på, det er speilglatt! Har skjedd at noen har trynet skikkelig når de ikke har holdt seg fast når de går av bussen.

Arbeidsplassen – jeg er takknemlig for å ha en arbeidsplass å gå til hver dag frem til neste år. Å jobbe i en barnehage gir meg mye glede der ingen dager er like. Jeg har fått arbeidsoppgaver på kjøkkenet og styrer mye med mat, oppvask, rydding og sortering. Barnehagen lager mat fra bunnen av, og det er så gøy å prøve ut nye matretter hver gang! Jeg skal gjøre mitt beste og fullføre.

Ny mobil – jeg har kjøpt meg en ny mobil! Jeg har kikket på forskjellige mobiler. Siden min “gamle” begynner å bli utdatert og Touch ID-en ikke henger med, er det på tide å bytte den ut. Jeg har trolig slitt ut tomlene mine så fingeravtrykk ikke fungerer og må dermed bruke tallkode hver gang for å låse opp mobilen. Det skal bli bra å bytte ut iPhone 7 med 12, og erstatte Touch ID med Face ID. Må bare finne ut hvordan jeg overfører alt først.

Avokadoplante – vintertiden kan være mørk og deprimerende. Jeg har derfor gjort noe med det – jeg bestemte meg for å dyrke frem en avokadoplante på rommet mitt! Etter mange forsøk så har jeg endelig klart det. Avokadoplanten har jeg enda ikke vist bilder av på bloggen, så det kommer etter hvert. Ville bare se om den klarte seg, og det gjorde den etter mange måneder. Planten vokser sakte og sikkert i vann. Prosjektet ble startet 18. oktober 2020 (i fjor) og nå har den fått 4 blader. Etter hvert er planen å klippe den ned, slik at planten får vokst seg kraftigere og større. I tillegg til den, har jeg forsøkt på enda en avokadostein som har fått sine første røtter. Bilder kommer senere!

Pandemien – jeg leste på nyhetene at det hadde vært utbrudd av viruset på den forrige arbeidsplassen jeg jobbet på, og det er selvfølgelig kjipt at det har skjedd. Det er fortsatt viktig å holde avstand og vaske hendene ofte. Nå som vaksinen har kommet og flere folk blir vaksinert, vil det gradvis hjelpe. Hjemmekontor og hjemmeskole er et alternativ i andre byer der det er mye smitte, men i lengden kan man fort bli ensom på grunn av lite sosial kontakt med andre. Studenter kan også ha det tøft i disse tider, spesielt når de er helt alene i en annen “fremmed” by.

Privat – de siste ukene har jeg bare følt meg trist og lei – å ikke ha det bra. Det er mye som har skjedd som jeg skulle ønske ikke hadde skjedd. Jeg skriver ikke for oppmerksomhet, det er faktisk sånn jeg har det og jeg snakker lite om det. Noen ganger skulle jeg ønske det gikk an å stille tiden tilbake og gjøre ting annerledes på en annen måte.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg