Lufting og utplanting av planter

Her er plantene jeg har igjen i minidrivhuset: Rød bønne, busktomat, agurk, solsikke, gresskar og paprika. Det var kokende varmt i drivhuset, så jeg flyttet dem ut en stund for en lufting. Resten av de største plantene jeg har, er utplantet i krukker og i hagen.

Rød bønne plante.

Agurkplante.

Gresskarplante

Søndag 14. juli var tiden inne for utplanting av de største plantene jeg hadde i drivhuset: Agurk- og tomatplante (Plantasjen), en busktomatplante og gresskarplanter. De har fått nye krukker og trives godt på denne plassen. Her får de ettermiddagssol.

Det dukker stadig opp nye blomst på agurkplanten! Agurkene er på vei …

Gresskarplantene vokser utrolig fort. Skulle ønske jeg hadde større plass til dem.

Har også plantet ut solsikkene. De er litt tynne, men håper de klarer seg med jord på gressplenen.

Jordbærplante i ampel.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg