Mammillaria fruit pods – 25 seeds!

Da var tiden inne for å samle sammen litt frø! Det er så spennende å se hvor mange frø jeg får av min kaktus, Mammillaria. Som bildene viser, har det vokst ut en lang rød frukt. Ikke nok med det, på den andre siden vokser det samtidig ut en til. Etter hvert mange flere.

Sist gang samlet jeg 3 frø fra en veldig tørket frukt, denne gangen ble jeg overrasket over hvor mange flere frø det var i den frukten.

Jeg dro av en av de modne røde fruktene og brukte en skjærekniv for å åpne frukten. Fikk litt fargestoff på det hvite arket. Inni frukten lå det 25 frø.

Nå har jeg 28 frø totalt fra Mammillaria. Under ser dere et bilde av den neste frukten som vokser ut. Jeg har ikke fått plantet noe enda, men holder på med et planteprosjekt, avokado. Oppdatering er på vei, for det har skjedd mye!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg