Min første Monstera

På lørdag var det tilbud på Vindusblad (Monstera), så da benyttet jeg muligheten til å kjøpe min aller første Monstera Deliciosa! Et tips: Løp og kjøp.

De siste årene har den fantastiske planten blitt svært populært i mange hjem. De store, grønne og flikete bladene kjennetegner denne planten, og har gitt den kallenavnet “Adams ribben”. Store blad kan ligne på ribbein rundt et brystbein.

Dere som er interessert i planter kjenner nok til planteinfluenseren @belindajakobsen på Instagram, som har inspirert med Norge med sin svære og flotte Monstera Deliciosa. En dag håper jeg at min Monstera blir like stor og fin som hennes!

Monstera som får nok lys, rikelig med næring fra jorda den står i, får hull i bladene. Foreløpig har planten min kun hull i det ene bladet. En ung har hele blader. Når den når tenårene begynner den å få de berømte riftene i bladene, og som godt voksen begynner hullene å komme.

Jeg er klar over at blomsterpotten ikke passer til planten, men det var det jeg fant akkurat nå. Må uansett snart skifte til en større potte (Monstera skriker etter større potte da røttene har kommet ut) og kjøpe en større potteskjuler.

– Har du den populære planten Monstera?

Les også:

Hånes gatekunst bydelsprosjekt
3 nye kaktusplanter
Pineapple & cactus

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg