Mislykkede forsøk

Forrige uke måtte jeg kaste en hel haug av planter som var dyrket i små “potter” og melkekartonger. De mistrives, ble gule og dårlige for hver dag som gikk der de stod i ganga (mangel på sollys). Jeg skulle ønske at jeg kunne sette dem i stua eller flytte dem ut i sola. Utendørs går ikke når det blåser mye, innendørs går heller ikke når noen stadig klager på at jeg har plantet for mye. Jeg har allerede mistet en fin gresskarplante og vinden har fått skylda for det. Vurderer sterkt å sette opp det nye minidrivhuset (som ligger flatpakket og må monteres) for å ha plantene mine inni der 🙂 Her er en planteoppdatering:

1 agurkplante og 4 solsikkeplanter.

Agurkplanten har fått ut sitt 3. blad.

2 busktomat-planter og massevis av paprikaplanter (frø fra fersk paprika).

Bakerste rekke: En potte med gressløk, en potte med paprikaplanter og en gresskarplante. Midterste rekke: Busktomater, solsikker, paprika og gresskar (i plastfolie). Fremste rekke: Solsikker og paprika.


Nå har jeg ikke så mange planter å ta vare på, og håper det vil gå bedre med planteprosjektet. Jeg skal nok få til noe denne sommeren! På lørdag kjøpte jeg en sekk med ny plantejord på Plantasjen. Hvis flere planter dør, skal jeg bruke ny jord.

4 kommentarer
    1. har du kjøpt minidrivhus må du få den opp da vil du berge både tomater og agurk,paparika trenger svært lang tid,det vil du ikke få frukter på i sommer ,men har du plass kan du stelle dem som vanlige stueplanter så kan du være heldige å få paprika til jul,og lever dei over kommer dei igjen neste sommer også med paprika ,for den er toårig :=) lykke til

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg