Når får jeg koronavaksinen?

I går ringte jeg til vaksinasjonstelefonen i kommunen for å høre når det var min tur til å ta koronavaksinen. Jeg vet deler av min gruppe vaksineres nå, men var usikker på om det var mulig å bestille time for vaksinering. Noen får innkalling på SMS og e-post, mens andre får brev i posten som tar litt lenger tid. Jeg har verken fått noen av delene, men er registrert på norge.no med riktige opplysninger.

Kristiansand kommune / vaksinetall – status og plan vaksinering uke 28

Når man skal ringe, tar det som oftest lang ventetid å koble seg på siden det er et nummer som ringes hele tiden av andre i samme situasjon. Med andre ord er det en ganske opptatt linje når alle ringer samtidig. Etter 15 minutter fikk jeg svar i den andre enden. Jeg oppga personopplysninger, og sa at jeg skulle gjerne ha bestilt en vaksinetime for første dose. Damen i røret sa at jeg måtte vente på innkalling som er ganske snart, for min gruppe (mellom 10/11) holder på å vaksineres i uke 28, 29 og 30. Og det er da jeg skal svare innen 24 timer og bestille time. Nå vet jeg at jeg skal vente tålmodig på innkalling.

– Har du tatt koronavaksinen?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg