Nye grønnsaksplanter

I dag dro vi etter avtalt tid, ut på Lund for å hente noen bøker som jeg var interessert i. Bøkene ble gitt bort helt gratis (førstemann til mølla), og jeg fant 4 bøker som virket spennende for meg: “E-project”, “Design og Reklame”, “The designer’s handbook” og “Bokstav bilde budskap”. 2 var skrevet på engelsk og 2 på norsk. Bøkene har blitt veldig godt tatt vare på, faktisk er de gitt ut fra 1900-tallet!

Etterpå tok vi buss til den andre siden av Lund og gikk en tur innom Plantasjen. Måtte bare kjøpe noen spiselige grønnsaksplanter!

Lycopersicum Cocktail ‘Aranca’

Ready Aubergine ‘Roma’

Cucumis sativus Baby Agurk ‘Hillwood’ & Cucumis sativus Saltagurk ‘Femspot’

Ready Cherry Tomato Red

Kitchen-Tom ‘Cherry tomato’ (Innhøstingsklar kirsebærtomat, lav)

Ready Cucumber Mini

Jeg kjøpte en tomatplante og en agurkplante (2 for 99,-):

Lycopersicum ‘Favorita’ Cherrytomat

Sort som blir høy med svært søte, velsmakende frukter i lange klaser. Trives i sol, i næringsrik og veldrenert jord, helst i drivhus. Må tynnes.

 

Cucumis ‘Hillwood’ Miniagurk

Småplanter av miniagurk, egnet for dyrking i potte. Kompakt vekst og utsøkte små agurker. Trives i sol, i næringsrik, veldrenert og fuktig jord.

Nå skal de stå på kjøkkenbenken et par dager, etter det blir de plantet ute i potter. Jeg har blitt så plantedilla, og siden jeg ikke fikk til med planteprosjektet, føler jeg å kjøpe planter er eneste løsning akkurat nå.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg