Nytt drivhus og planteshopping

I dag var det så fint vær at det passet perfekt å dra ut på Sørlandsparken for en liten planteshopping. Det var mange folk, likevel passet alle på å holde god avstand. Jeg trengte blant annet et drivhus, noen planter og frøposer. Dette kom jeg hjem med:

Superpetunia (kjøpt på COOP Obs!) og stemorsblomster (kjøpt på Kiwi). Har ikke fått plantet de i krukker, så i morgen skal det gjøres.

Hammenhögs sukkererter, middels høy – ‘Oregon Giant’. Kjøpte på Rusta.

På Rusta kikket jeg på forskjellige drivhus. Var litt usikker på om jeg skulle gå for drivhus eller pallekarm, men hadde på forhånd bestemt meg for å kjøpe et drivhus på 160 cm i høyden. De hadde kun en igjen av den typen: Utstillingsmodellen. Siden de ikke hadde drivhuset, kjøpte jeg drivhuset på 120 cm i høyden. Flaks at de hadde en pakke igjen av den typen. Sånn går det når drivhus og hage er populært å holde på med i denne tiden.

Veksthus 59x30x120 cm, i pulverlakkert svart stål og overtrekk i PVC plast. 3 gitterhyller. Åpning med glidelås, glidelåsåpning som kan rulles opp og knytes fast.

Da jeg kom hjem, satte jeg sammen drivhuset. Tidsbruk ca. 15 minutter og det var enkelt. I bruksanvisningen stod det at man skulle bruke en klubbe (medfølger ikke med), det brukte ikke jeg. Gitterhyllene knyttet jeg fast med strikk for at de ikke skal bevege seg når jeg har både planter, potter og brett oppå. Drivhuset har jeg plassert under tak, litt ustødig lent inntil en vegg. Det er ganske lett i vekt, får håpe det ikke velter …

Ser ut som plantene mine blir fornøyde med det nye drivhuset! Happy plants 🌱 🌿 🍀

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg