Omplanting, graving og oppdatering på planteprosjektet

Denne uken har mye av tiden gått til hagearbeid. Jeg har omplantet, gravd og flyttet på planter. Det er så gøy å se at plantene har vokst seg større og høyere for hver dag som går! Se hvor fint det har blitt:

Solsikkene i drivhuset vokste utrolig fort denne måneden, så de måtte fort plantes ut. Jeg fant fram en spade, og gravde opp ugress og små steiner. På denne plassen har jeg de to siste årene, plantet solsikker langs veggen. Jeg er så spent på å se hvor høy solsikkene blir i år! Frø fra egne solsikker er vanskelig å spå høyden på, da sol, temperatur og gjødsling påvirker plantene. I fjor ble de rundt 1 meter høye …

Pallekarmen med sukkererter og gresskar. Her har det vokst altfor tett i tett. Får så vidt plass til de siste sukkerertene som ikke er omplantet enda. Blir spennende å se!

Agurkplanter omplantet i nektarin plastkurver.

Alle busktomatplanter har også fått omplanting, i potter.

Agurkplanter i melkekartonger, en busktomat og den største: Pink Thai Egg tomatplante.

Ananas har fått røtter og en agurkplante som har strukket seg litt for mye.

Sukkerertene har blitt så store at det er vanskelig å skille dem. Under kan man se alle røttene.

De fleste avokadosteinene har delt seg. Jeg fikk ikke helt til den solbrente avokadoen, den døde :/

I brettene under har jeg plantet frø fra solsikker. Flere solsikker skal det bli!

Til slutt jordbærplante i ampel. Kjøpte den i fjor og det ser ut som planten har vokst seg større i år. Se så masse jordbær jeg kommer til å få!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg