Oppdatering på drivhuset

På tide å oppdatere dere på hva jeg har i drivhuset. Mye har skjedd siden sist. La oss ta en titt og se hva som spirer og gror! 🌱

Fra øverst til venstre: Busktomater, agurker og solsikker (høstet fra egne solsikker i oktober 2018). Den siste er solsikke Sunspot. Tomatene og agurkene vokser veldig sakte i forhold til solsikkene. Solsikkene ligger foreløpig godt an i høyden! Busktomatfrøene gikk ut på dato for to år siden, så jeg har plantet alle frøene.

Fra bakerst til venstre: Gresskar, jordbær (har ikke fått de til å spire, vanskeligere enn jeg trodde) og solsikker (høstet fra egne solsikker i oktober 2018). Du må smøre deg med masse tålmodighet hvis du planter med frø fra de spiselige jordbærene kjøpt i butikken!

I bakgrunnen ser dere kaktus og avokado. Begge er tydelig solbrente av den sterke sola, så jeg har dekket de til med en avis. Gresskarene i denne gjennomsiktige boksen vokser kjempefort!

Prøver å få røtter på en ananas som jeg kjøpte for noen uker siden. Det blir muligens en ananasplante etter hvert? Den lille spiren er en Pink Thai Egg (tomat).

Plantet massevis av sukkererter! Som dere ser har jeg vært så smart som har spart på plastbokser og plastbrett. Det er perfekt til gjenbruk og til planting.

Tenkte å forsøke meg på flere avokadoplanter. Her er avokadosteinene i vann, markert med bokstaver fra alfabetet for å ha kontroll på dem. Du trenger absolutt ikke å stikke tre fyrstikker i selve avokadoen, men etter hvert som den “sprekker” må du ha noe til å støtte den opp med.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg