Plantene dine kan inneholde farlige sprøytemidler

Da var hjemmet pyntet med nye orkidéer fra Plantasjen. Jeg mener at blomster og planter kjøpt i blomsterforhandlere, har bedre kvalitet enn hvis de er kjøpt i dagligvarebutikker. I det siste har jeg derfor begynt å kjøpe blomster og planter på Plantasjen. De har alltid mange spennende planter.

Jeg kom over en artikkel på Naturvernforbundet. Visste du at planter som dagligvarebutikker importerer, kan inneholde rester av sprøytemidler som ikke er tillatt for bruk her i landet? Det kan være fare for vår helse. Neste gang vil jeg tenke meg godt om før jeg går til innkjøp av planter i dagligvarebutikker.

– Hvor kjøper du blomster og planter?

1 kommentar
    1. Kjøper gjerne på dagligvaren, jeg, for her er det norskdyrkede planter, ikke importerte. Det står på dem, det. Potteplanter altså. Avskårede blomster regner jeg med er importerte hos de fleste. Plantasjen importerer vel også mange planter, de dyrker neppe selv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg