Plantene i drivhus VS ute uten tak

Plantene i minidrivhuset vokser best, har jeg erfart etter mange uker med observering. Ja, jeg følger med på plantene hver dag! Jeg vanner, steller og passer på. I drivhuset får plantene godt med sollys og når det regner, har de tak over hodet. Plantene som står ute under åpen himmel, må tåle regn, vind og kalde temperaturer. Jeg skulle ønske jeg hadde et større drivhus til alle plantene mine!

Slik ser det inni minidrivhuset. Jeg kan bare gi opp solsikke, det kom ikke noe ut fra frøet jeg fikk hos Liane gård på Søm 🙁

Plantene vokser så jevnt og trutt. Rød bønne har nådd toppen allerede, og agurk- og tomatplantene – flere blader og kraftig oppbygging!

Noen av plantene har blitt gule nederst og tomatplanten som jeg kjøpte på Plantasjen, har endelig fått 3 små cherrytomater! Det er så digg 🙂

Solsikkene har delvis blitt angrepet av noe som biter … hva kan det være som lager hull i bladene? Bladlus, snegler, maur? 🤔 Solsikkene vokser sakte, men husk at dette er frø høstet fra de høye solsikkene mine i fjor. Skulle ha skiftet til større potte istedenfor å plante rett i jorda ved plenen.

Høstet to tørkede jordbær, de ble ikke spiselig for å si det sånn. Gir nytt håp til de neste jordbærene som kommer.

Til slutt: En potte med bare en haug paprikaplanter. Har så mange at jeg bare lar disse vokse i fred, så ser jeg etter hvert hva jeg skal gjøre med de.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg