Planteoppdatering uke 1

Ukesoppdatering på planteprosjektet kommer hver søndag fremover 🙂 I dag er det en uke siden jeg har sådd frø fra solsikker, tomater, agurker og gresskar. Hver dag fra morgen til kveld har jeg passet på å vanne nok slik at jorden ikke tørker ut. Jeg bruker en sprayflaske som er fin til å dusje plantene slik at jeg unngår oversvømmelser.

Øverste rad: Solsikke lys, solsikke dverg, solsikke lys og solsikke mørk.
Midterste rad: Solsikke lys, solsikke lys, solsikke mørk og solsikke mørk.
Nederste rad: Solsikke mørk, solsikke (og en tomatspire?), solsikke mørk (og en tomatspire?) og solsikke mørk.

Det er så spennende å følge med på plantene som vokser seg større og større. Busktomater i den sorte potten og solsikker (og en tomatspire?) i den hvite potten. Lurer på om det har skjedd et uhell? Hvordan havnet et tomatfrø der?

Øverste rad: Alle solsikke mørk.
Midterste rad: Busktomat, Pear Shaped red og Pink Thai Egg.
Nederste rad: Gresskar, agurk og kirsebærtomat.

3 kommentarer
      1. Tusen takk 🙂 Ja, i fjor høstet jeg solsikkefrø fra de 200 cm høye solsikkene. Det er de frøene jeg har kalt for “solsikkefrø lyse” og “solsikkefrø mørke”. Solsikke dverg er fra frøpose.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg