Planteoppdatering uke 10

I denne uken har solsikkene i grønn potte vokst så fort. De har fått flere blader og snart er det på tide med omplanting så de får mer plass.

Busktomatene i plantejord (i rødt brett) er på vei opp, de vokser raskere sammenliknet med da jeg brukte såjord. Til nå har jeg bare plantet en agurk i plantejord. For noen timer siden fikk den seg et uhell (kom borti selve planten) da jeg skulle til å fylle på mer jord. Hvis agurken ikke klarer seg, skal jeg vurdere å plante flere agurkplanter litt senere. Ferske frø fra paprika rød og grønn blir det masse av. Bare se på alle de paprikaspirene i det sorte og røde brettet!

Gresskarene spirer så fort!

Solsikke dverg til høyre på bildet er i ferd med å bli gul. Det er tydelig tegn på at den har fått skade eller blitt litt knekt. En del av solsikkene plantet fra egne frø i fjor, har uforklarlig tørket ut. Håper ikke flere planter dør i de neste ukene som kommer.

2 kommentarer
    1. Hei. Prøver meg på agurk. Kommet opp tynn stilk med blad på. Hva skjer om stilken knekkes med uhell?

      1. Hei Charlotte,
        Først kommer to bladpar ut (kimblader), så vokser et tredjeblad ut. Er det dette du mener?
        Er ikke sikker på at det vil vokse ut en ny stilk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg