Planteoppdatering uke 3

Denne uken har solsikkeplantene strekt seg enda mye mer i høyden (sikkert etter der hvor lyskilden er), og noen av de høyeste plantene har falt sammen på kryss og tvers. Jeg har bundet de høyeste fast med tråd og grillpinner som støtte. Plantene har fått to frøblader og stengelen som er over frøbladene, fortsetter å vokse som smale og tynne. Jeg lurer på hvordan det kommer til å gå videre med dem. I fjor startet jeg å plante solsikker fra frø i mai, kan det ha vært for tidlig i år å begynne midt i mars?

Tomatplantene er fortsatt små, men de kommer seg etter hvert. Ikke stor forskjell siden sist oppdatering. Agurkplantene vokser helt fint. Gresskarplantene vokser raskere enn det jeg hadde trodd i forhold til resten av plantene jeg planter.

Jeg kommer fortsatt til å la plantene vokse seg større innendørs i ukene fremover. Det er fremdeles litt kaldt å sette de ut.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg