Planteoppdatering uke 4

I begynnelsen av denne uken har noen av solsikkeplantene visnet helt og takket for seg. Jeg aner ikke hva som har skjedd med dem, det ser rett og slett ut som om de mistrives der de står i stuen ved siden av en varmeovn. Hva er galt? De får nok med vann, god nok temperatur og noenlunde greit med lys. De dyrkes i såjord/påfyll av litt blomsterjord på toppen, men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor det har gått så mye dårligere med planteprosjektet i år sammenlignet med i fjor. Kanskje jeg plantet litt for tidlig i år? Tror ikke det har så mye å si.

Nå har jeg trukket opp hele planten inkludert røttene, og har sådd nye solsikkefrø i hver av de tomme pottene (fra i fjor, høstet fra mine solsikker i hagen). Jeg har massevis av frø, så det er ikke farlig å feile igjen. Aller helst vil jeg lykkes, å få friske og sterke solsikker med fine blomster på slik at jeg har noe å se på gjennom sommeren.

Agurkplantene har jeg bare 1 av 3 igjen som er OK. Begge to er slitne og klarer seg ikke.

Tomatplanene er tynne og har ikke vokst mye siden sist.

Jeg er imponert over hvor store gresskarplantene har klart å vokse. En av dem i potte har mistet livet på grunn av en viss person i huset har klart å trekke i den. Den andre ved siden av var dårlig også. Kjipt at det endte slik …

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg