Planteoppdatering uke 5

Hva har skjedd her? Denne uken har planteprosjektet ikke gått helt etter planen. Mange av plantene hadde plutselig tørket ut og noen hang med hodet. Det var veldig rart å se dem slik siden jeg vanner dem nokså ofte med sprayflaske.

I dag har jeg vært noen timer ute i hagen for å putte oppi ny såjord og så nye frø fra solsikker (egne frø, fra i fjor), gresskar og agurk. Jeg glemte å så frø av typen solsikke dverg siden de forrige døde, men tenker at jeg skal gjøre det i neste uke når jeg får tid og plass.

Solsikkeplantene (fra egne frø) vokser greit foreløpig. Tomatplantene får snart sine andre bladpar. De vokser veldig sakte i såjord og pirkling tenker jeg skal skje når de har fått flere bladpar.

I den røde potten har jeg 2 gresskarplanter. I den grønne potten har jeg plantet 7 nye solsikkefrø.

Måtte også plante flere egne solsikkefrø i melkekartonger. 4 frø i hver!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg