Seed fruit pod

Så langt har det gått bra med kaktusen! Jeg vanner den litt hver uke. For noen dager siden la jeg merke til noe rødt som stakk frem på min kaktus Mammillaria. Jeg visste ikke hva det var, så jeg spurte på Facebook-gruppen World Cactus and Succulent Society, og fikk til svar: Seed fruit pod! Det er en liten rød frukt med små frø inni.

Jeg har ikke dratt av den røde seed fruit pod på bildet. Lar den stå litt til, så ser jeg etter hvert hva som skjer. Rundt kaktusen hadde den noen tørkede seed fruit pods, moste en av dem og inni lå det tre små frø. Frøene var så små at jeg måtte bruke lupe på iPhone for å kunne zoome inn:

Her er to videoer jeg fant på YouTube. Denne videoen handler om å innhøste frø fra kaktus:

Og enda en video som viser hvordan man sår frø fra kaktus:

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg