Siste uke i skoleåret 18/19

I denne uken har elevene fått i oppgave å rydde i skuffer og skap, få bort ting i vinduskarmen (som har vært en populær plass å legge ting på), levert alt av biblioteksbøker til biblioteket, og kastet haugevis med ferdigutfylte oppgaveark. Vi voksne har hjulpet til med å flytte pulter, stoler, benker, hyller til den andre siden av klasserommet, tatt ned noe kunstverk fra veggene og nå ser det ene klasserommet nesten tomt ut. I vinduskarmen står de nye lærebøkene klart til elevene neste skoleår, og i går fikk jeg med meg noen elever til å bære opp lærebøkene de har hatt i dette skoleåret, opp til klasserommet over.

En kunstvegg i klasserommet og solsikker, 08.05.19

I morgen er det siste skoledag. Da har elevene lov til å kose seg litt ekstra ved å ta med litt godteri og en liten brus. Planen for morgendagen er at det blir skoleavslutning i gymsalen, kos i klasserommet, og etter lunsj gå ut og se på 7. klasse VS lærere på skolen spille kanonball. Siste skoledag er en dag mange elever (og lærere) vil huske. Noen av lærerne som har hatt klassen sin i mange år, får vite at de skal ha en ny klasse. Noen lærere fortsetter neste skoleår med klassen de har. Elevene i 7. klasse forlater barneskolen og skal begynne på ungdomsskolen til høsten. Nye 1. klassinger starter til høsten. Det er mange blandede følelser!

Solsikker i klasserommet, 18.06.19

Min siste dag er også i morgen. Vikariatet på skolen ender 20. juni, men jeg skal fortsette å jobbe på SFO i noen uker fremover. Det har vært så gøy å bli kjent med så mange og følge den klassen jeg har hatt. De jeg jobber sammen med og generelt hele arbeidsplassen, har støttet meg både tykt og tynt. Håper jeg kommer til å fortsette her til høsten. Kanskje det blir noe mer? Jeg vet ikke enda, men krysser fingrene 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg