Solsikkebilder fra hagen

Reklame | Ellos, Lyko, RoyalDesign

Nå blomstrer endelig 9 av de 17 solsikkene som er plantet ned ved veggen i hagen! Jeg blir så glad av å se på disse herlighetene hver dag. Den høyeste solsikken måler nå ca. 1,70 meter – bare noen centimeter høyere enn meg (jeg er 1,67).

Blomsterspråket:

Fargen gul betyr “Du er solen i livet mitt”.

Solsikken betyr hengivenhet og trofasthet.
“Sannheten stråler fra øynene dine”.
“Jeg håper og tror på deg.”

Solsikken er en ettårig plante som kan bli hele 3–5 meter høy. Den er enkel å dyrke frem og plassen den trives best, er et sørvendt sted (mest sol). Både bier, humler og fugler kommer høyst sannsynlig til å besøke solsikken for å spise pollen, drikke nektar og spise solsikkefrø.

Fun facts: Visste du at verdens høyeste solsikke er 9,17 meter, mens høyeste solsikke registrert i Norge er på 5,70 meter? Det er kjempestore solsikker, WOW! 🤩

 

Servietter   |   Lip balm Creamy Walnut   |   Lip balm Milk Shake   |   Lip balm Choco Coffee   |   Sengesett
Toalettmappe   |   Solsikke glasspynt   |   Sunflower Flower Mask Sheet

 

Solsikkene er sådd fra frø som jeg har tidligere høstet. For at solsikkene skal bli så høye som mulig, er det viktig at de får rikt med sollys, nok vann så de ikke tørker ut og etter hvert som de vokser, litt gjødsel. Et tips er å se på frøposen, der står det litt info om hvor høy solsikken kan bli og når på året man bør så frø.

Jeg kommer til å plante flere solsikker neste år også, da jeg har kjøpt ny frøpose. Solsikkene kommer til å bli enda høyere enn disse her.

Vi oppdateres om ikke så lenge, solsikker. Det er flere som ikke har blomstret, så venter spent!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg