Storybubl – miniatyrverden i 3D

Storybubl er et kunstprosjekt støttet av kulturstiftelsen Cultiva. Glassbollene er små, ca. 6 cm høye. I hver boble er det en miniatyrverden som forteller et øyeblikk i en historie. Også kalt for diorama – en detaljert og fremstilling av en scene i 3D. Man blir hintet til og kan være med på å skape selv! Boblene er blitt beskrevet som “små visuelle dikt”.

“Unexpected snowfall”

“I en verden der vi bombarderes med høylytte inntrykk og uttrykk, vil jeg med Storybubl gå i den helt andre retningen for å fange folks oppmerksomhet, skape undring og trigge kreativiteten til den som kikker inn i boblen”.
– Irene Svendsen, kunstner

“After the snow storm”

I desember har jeg vært på Storybubl-jakt! 1. – 24. desember ble 5 små bobler plassert på ulike hemmelige steder i Julebyen Kristiansand (Kvadraturen). Konkurransen gikk ut på å finne dem alle. For ledetråder var det bare å følge med på @storybubl sin Instagram feed og story. Ikke alle boblene var like lett å finne da de var plassert både inne- og utendørs.

“Mirror, mirror on the wall, who is the BIGGEST GREATEST of them all?”

Jeg som er så godt kjent i Kvadraturen burde vite hvor de var! Det tok en stund før jeg skjønte hvor jeg skulle finne dem alle via hints. Det hjalp å gå rundt i byen og holde øynene åpne. Ved siden av hver kule lå det en QR-kode og en bit av en hemmelig e-postadresse. Bitene skulle settes sammen til e-postadressen og vips så var oppgaven løst!

“I think I went this way”

På selveste julaften kl. 14 trakk @storybubl ut en heldig vinner av en storybubl. Det ble meg, så kult! I neste innlegg får dere se hvilken av de storybubl jeg vant.

“Greetings in a strange time”

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg