Systemkrøll – jeg ble trukket to ekstra ganger på kortet!

Her er en storytime fra da jeg ble trukket to ekstra ganger på kortet! En lørdag var jeg innom en smykkebutikk på senteret for å titte på smykker. Jeg hadde først og fremst tenkt å få brukt opp gavekortet jeg fikk av dem i forbindelse med et tidligere kjøp. Gavekortet utløper snart i februar, så jeg ønsket å benytte sjansen. Jeg så på mange forskjellige smykkekjeder, spesielt for et hjerteanheng og andre smykker.

Etter å ha vurdert flere alternativer klarte jeg ikke helt å bestemme meg, så det endte opp med at jeg kjøpte et smykke (anheng med kjede). Etter å ha funnet et vakkert smykke, gikk jeg til kassen for å betale med kort. Jeg la kortet inntil kortterminalen og betalte, kortet ble godkjent. Så ser hun i kassaen litt forvirret ut da kvitteringen fra mitt kjøp ikke kom ut, kun kvittering fra den forrige kunden før meg som kjøpte et gavekort.

Hun prøvde flere ganger å få systemet til å fungere, men det virket som om systemet hadde problemer. Hun sa at betalingen ikke hadde gått igjennom og sa jeg skulle prøve igjen. Jeg tappet kortet og hun skrev ut en ny kvittering – også fra den forrige som kjøpte gavekort og ikke fra det kjøpet jeg nettopp gjorde. Veldig rart! Jeg sa at jeg hadde betalt, for i kortterminalen stod det på grønt: Godkjent. Kjøpet gikk ikke gjennom ifølge de som jobbet der, så de måtte be meg trekke kortet enda en gang til.

Hun i kassaen spurte om jeg kunne sjekke nettbanken om pengene ble trukket, men det kunne jeg ikke da jeg ikke hadde brikken tilgjengelig. Så det ble et alternativ å bruke Vipps som betalingsmetode. De sendte meg en forespørsel, jeg betalte med Vipps. Så sa hun at jeg skulle ta en screenshot og sende bildet som bevis for at jeg hadde betalt. Smykket skulle jeg få med meg, forsikret hun meg.

Jeg hadde mistanke om at jeg hadde betalt to ganger ekstra da jeg forlot butikken. Her hadde jeg som kunde helt rett. Det ble trukket penger fra kortet mitt flere ganger. Jeg returnerte til smykkebutikken, for jeg hadde en anelse om at jeg hadde kjøpt smykket en hundrings dyrere og viste til e-posten jeg fikk fra dem. Smykket var på tilbud i forrige uke til medlemspris, denne uken var det ikke på tilbud. Smykket var egentlig et spontankjøp fra min side.

De var glade for at jeg kom tilbake til butikken, for de skulle til å ringe meg angående pengene som ble trukket flere ganger. De sa at det ble trukket to ekstra ganger og pengene skulle de ordne tilbake på kortet mitt om noen dager. Jeg er så glad for at det ordnet seg, pengene kom inn på kontoen tre dager etter.

– Har du noen gang blitt trukket flere ganger på kortet?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg