Test: Freshboost blender og oppskrift på en god smoothie!

Reklame | The Insiders: OBH Nordica + annonselenke

Jeg har blitt utvalgt som testpilot for The Insiders, i OBH Nordica & Tefal kampanjen! Basert på svarene jeg ga i undersøkelsen jeg deltok i, har jeg fått tilsendt et produkt å teste ut. Som Insider-tester skal jeg bli kjent og prøve ut produktet samt å skrive og dele mine erfaringer/anmeldelse av produktet etter testens slutt.

Produkter i OBH Nordica & Tefal kampanjen er:

  • OBH Nordica Freshboost blender (vakuumblender, perfekt til smoothie og juice)
  • OBH Nordica Saveur Slow Cooker (perfekt til kjøtt, fisk og vegetarretter)
  • Tefal 5 Sec Chopper (smart grønnsakskutter uten strøm)
  • OBH Nordica Elite Double (dobbelt vaffeljern)
  • OBH Nordica Vacuum Sealer Slim (vakuumforsegler til å fryse ned maten)
  • OBH Nordica Twister Go (smoothieblender)
  • OBH Nordica Actifry Extra (luftfrityr til for eksempel sprø pommes frites til desserter og kylling)
  • OBH Nordica Actifry Advance (luftfrityr)

På fredag fikk jeg melding om at pakken var ankommet og den kunne hentes på postkontoret. I helgen fikk jeg tid til å pakke opp og teste OBH Nordica Freshboost blenderen. Det var produktet jeg hadde mest lyst til å teste!

I pakken: Bruksanvisning, oppskriftsbok Freshboost med mange gode oppskriftsidéer, 2×600 ml take away-flasker, maskinen (blenderen) og utstyr til den.

Kort fortalt er dette en vakuumblender som skal holde luften utenfor beholderen. Det gjør at det beholdes flere antioksidanter, de sunne naturlige virkestoffene i frukt og bær og næringsstoffene i råvarene. En vanlig smoothieblender har ikke denne vakuum funksjonen. Smoothien som kjøres i en vakuumblender vil da få en jevnere tekstur, finere farger og kraftigere smak.

Blenderen har 4 forhåndsinnstilte programmer: Blend (1 minutts automatisk mikseprogram), Vacuum Blend (1 minutt og 50 sekunders automatisk program som kombinerer vakuum- og blenderfunksjonene), Vacuum (50 sekunders automatisk program som fjerner luften i blenderflasken) og Pulse Ice Crush (isknusingsfunksjon som starter hver gang “Start Stopp”-knappen trykkes og stopper når knappen slippes).

OBH Nordica Freshboost blender HER

Med en kraftig motor på 800 watt og et knivskarpt blad som knuser is og mikser frukt og bær gjør den jobben på null komma niks. Det jeg liker best med blenderen er at smoothien lages i flasken og i en travel hverdag kommer det godt med når man er på farten. Bare å løsne beholderen og kan brukes som en take away-flaske, on the go!

Alle ingrediensene oppi flasken før blanding. Her ser dere en blanding av frosne bringebær, blåbær, juice og yoghurt.

Etter blending.

Pass på å ikke fylle flasken med for mange ingredienser så den ikke overstiger 600 ml (max). NB! Denne blenderen er ikke egnet til å ha i varme væsker, og å mikse poteter, fløte, eggehviter eller deig. Brukes kun til smoothie, juice og andre relaterte kalde drinker. Husk at det er viktig å lese bruksanvisningen før bruk!

Oppskrift (gir 3 glass):

I den første smoothieflasken hadde jeg i (bildet til venstre, lys):
200 g jordbær frosne, 1 banan, 1 ½ dl yoghurt mango & pasjonsfrukt og 2 dl appelsinjuice.

I den andre smoothieflasken hadde jeg i (bildet til høyre, mørk):
1 dl bringebær frosne, 2 dl blåbær frosne, 2 dl yoghurt mango & pasjonsfrukt og 2 dl eplejuice.

Jeg byttet på å kjøre blend, vacuum blend og vacuum. Hvilken funksjon du vil kjøre, spørs hvordan du vil ha smoothien! Jeg foretrekker å kjøre vacuum blend for jevnere og mørkere smoothie.

Digg med smoothie som lages på en helt annen måte og som smaker helt annerledes!

Så langt er jeg veldig fornøyd med OBH Nordica Freshboost blenderen. Den er lett å bruke og har mange gode funksjoner. Blenderen kan jeg virkelig anbefale videre til alle som liker smoothie eller som vil lage sunne drinker on the go. Den er forresten på tilbud akkurat nå! En perfekt julegave?

#insidersno_Obhnordica #theinsidersno

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg