Tiden er inne for å beskjære

Det har vært så få oppdateringer om avokadoplanten, nå er det virkelig på tide med en ny oppdatering! Planten har vokst mye siden sist. Sjekk ut hvor høy den har blitt!

Jeg tror tiden er inne for å klippe ned avokadoplanten. Det høres brutalt ut, men det er kjent at mange andre planter en gang i blant må lide samme skjebne. Avokadoplanten måler ca. 30 cm i høyden, og skal beskjæres ned til ca. 15 – 20 cm når den har fått sine første blader.

Ved å beskjære planten stimulerer vi til ny vekst, rom for å skape former eller størrelser og forebygging mot eventuelle sykdommer. Det ser ut til at avokadoplanten uheldigvis har fått noen brune flekker på de 3 nederste bladene. Hva kan være galt? Jeg pleier å bruke vann rett fra springen, kan det være at avokadoplanten er veldig sensitiv for salter i vannet? Hmm, jeg må teste med regnvann eller destillert vann neste gang. Jeg har fremdeles ikke fått kjøpt jord enda, så avokadoplantens røtter står fortsatt nedsenket i vann og i lenger tid kan det ikke være bra for røttene …

På onsdag gjorde jeg det! Avokadoplanten er nå beskåret. Det eneste som står igjen er en stilk uten blader. Vi får håpe det går bra og at det vokser ut noe!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg