Tryggere nattlading med genial ladekabel

Denne geniale ladekabelen vant jeg i konkurransen som Jon Lundemoen arrangerte på bloggen sin i desember. Den kom i posten på fredag, så ville jeg teste den ut i noen dager før jeg velger å skrive om den. Pakken jeg fikk fra Apias inneholdt en slitesterk flettet nylon kabel av typen lightning på 1,88 meter – som passer til Apple produkter (iPod, iPhone og iPad). Finnes også til Micro-USB og USB-C.

Som det står på pakken skal ladekabelen stoppe å lade når batteriet er fulladet. Den skal også forlenge batterilevetiden og redusere risikoen for brann. Da unngår man overlading og unødvendig slitasje på batteriet. Kabelen er utstyrt med en smart chip som gjør det trygt å lade om natten – og du kan sove godt hele natten uten bekymring for at noe kommer til å gå galt.

– Apias Safe Charger 

Da jeg skulle lade iPhonen min, tok jeg ifra den hvite originale laderen og plugget i den nye lightning kabelen på en skjøtekontakt. Jeg kan også lade på en annen måte uten bruk av laderen. Bare å sette inn på PC-en. Det kommer opp et blått lys som betyr at enheten lader. Lyset slår seg automatisk av når enheten er ferdig ladet.

Jeg kommer i hvert fall til å bruke denne masse. En ekstra sikkerhet til den som er litt slurvete som plutselig glemmer at mobilen er satt på lading, hehe. Ladekabelen kan trygt anbefales videre til alle som er opptatt av sikker lading 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg