Jeg vil ikke gi opp – hva nå?

10 dager har gått siden den andre Instagram-brukeren min ble deaktivert uten grunn. Joda jeg fikk en grunn, men det er ikke sant at jeg har latet som om jeg er en annen person. Les om det jeg skrev HER hvis du ikke vet hva jeg babler om. Hele denne saken er så komplisert og det er nesten umulig å kontakte Instagram support, man må nesten bare rapportere noe for å kunne gi beskjed til dem. Hvor mye må jeg bevise for at jeg er meg? Jeg har vist pass, gyldig bilde ID, dokumenter med bevis og screenshots fra PC som har med denne saken å gjøre. De første gangene jeg sendte, fikk jeg svar (sånne autosvar sannsynligvis på norsk), men nå svarer de meg ikke i det hele tatt. Svaret jeg sist fikk var dette: “Vi kan ikke gi deg tilgang til denne brukerkontoen eller gå videre med forespørselen din, ettersom vi ikke har mottatt gyldig legitimasjon som stemmer overens med informasjonen som er oppgitt i brukerkontoen.” Altså det er umulig å få tilbake en konto som har blitt deaktivert uten grunn? Blir bare for dumt i mine øyne. Jeg har prøvd å logge inn med e-postadressen jeg registrerte på kontoen, men den virker ikke? Kan hverken tilbakestille passordet eller prøve å logge inn.

Min andre Instagram-bruker linket jeg til som en bedriftsprofil. Der la jeg ut mange edits, bilder av konserter og festivaler jeg hadde vært på, og jeg hadde jobbet meg oppover i mange år. Jeg hadde ca. 1600 følgere der, mange flere enn på @cindydesign. Sykt, ikke sant? Men, jeg brukte ikke mitt eget navn, bare oppfant et fantasinavn som var mer “meg” (det betyr ikke at jeg later som om jeg er en annen, for ingen av bildene jeg la ut hadde noe med folk å gjøre). En dag (4. september) ble den *poof* borte, Instagram tok og deaktiverte kontoen og ingen visste hva som skjedde med den.

Jeg vil ikke gi opp for noe jeg har drevet med i mange år, og det føles så urettferdig å ikke få lov til å fortsette med det jeg liker å holde på med. Jeg lurer på om jeg noen gang får brukeren tilbake.

#instagram #personlig #tanker #meninger

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg