Jeg er så lei, runde 2

I dag skulle jeg ha vært ute av fritidskarantenen. Slik det er nå, får jeg ikke komme meg ut av den da flere har blitt påvist smittet. Fritidskarantenen fortsetter, så velkommen til en runde to av fritidskarantene! 😩 Dagene er tøffe, fritidskarantenen føltes ut som en fotlenke, og jeg tror ikke jeg er alene som synes det. Grunnen til innføring av fritidskarantene for ansatte i barnehager og skoler, er et nasjonalt tiltak for å kunne holde barnehager og skoler åpne så langt det lar seg gjøre. Vi er definert som “viktige” i samfunnet, men ikke “kritiske”. De fleste av oss er veldig slitne, som står på som bare det.

Stickers av @vlekart, på Odderøya.

 

I romjula kom regelen:

Fra 1. januar får ansatte i skoler og barnehager unntak fra smittekarantene i arbeidstiden. Ansatte som har vært i nærkontakt med en smittet kan gå på jobb, men må teste seg døgn 3 og 7 etter nærkontakten.

Det er mye smitte i samfunnet. Hold ut, 3. dose er i gang. Krysser fingrene for at alt går bra og jeg får gjennomført det jeg skal gjøre i neste uke 🤞

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg