Korona-angst?

Siden korona ble oppdaget, har jeg hatt frykt eller angst for å bli smittet. Jeg er nok ikke alene om å være så bekymret for korona i disse tider. Jeg tar alle nødvendige forholdsregler som å holde avstand, vaske hendene ofte, bruke munnbind og droppe sosiale sammenkomster. Det er noe jeg fremdeles ønsker å overholde, selv om det noen ganger føles “dumt” og rart når vi egentlig kan leve som normalt igjen.

Jeg er fullvaksinert med to doser. I høst fikk de fleste på min aldersgruppe tilbud om å ta et tredje stikk, jeg veide for og imot, men landet på at jeg ikke skulle ta den (har tidligere hatt bivirkninger etter vaksinene, på grunn av dårlige opplevelser).

En av mange selvtester jeg har tatt. Denne viste negativ og var den siste jeg tok. Jeg har ikke korona.

For en uke siden fikk jeg jobb i en barnehage, som muligens varer frem til sommer. Det var veldig fint å vite at jeg hadde et fast sted å komme til! For å komme meg på jobb tar jeg buss, som alltid pleier å være halvfull. Jeg tar likevel på meg munnbindet for en ekstra trygghet. Etter at samfunnet åpnet igjen for andre gang, har munnbind ikke vært påbudt med mindre man ikke kunne holde en meters avstand. Og avstand kan man ikke holde på buss når alle sitter og står tett i tett!

Før eller siden kommer hele befolkningen til å få korona en eller annen gang (eller flere ganger om man er uheldig). Jeg som jobber i barnehage har enda ikke fått korona, og håper det ikke vil skje. Jeg har ikke tid til å bli syk akkurat nå!

Dessverre er korona kommet i hus, så jeg skal være ekstra forsiktig med de rundt meg i disse dager.

 

Les også:

Plutselig var vi alle der
Korona “Juleviruset” 2021

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg