Life update: Akutt syk?

Reklame | annonselenker: Farmasiet

Hei bloggen! Det føltes ut som en evighet siden jeg har blogget her inne. Jeg har savnet å dele bilder og skrive poster. Om noen lurer på om jeg har sluttet å blogge, så er svaret nei. Tenkte jeg skulle skrive en life update.

Jeg har dessverre blitt veldig syk og er dårlig i form. Jeg begynte å hoste litt rundt 16. mai. I forrige uke de tre første dagene 23. – 25. mai, merket jeg at hostingen ble verre og jeg hadde ofte vondt i hodet gjennom arbeidsdagene. Jeg holdt likevel ut og dro på jobb, tenkte at det ville gå over.

Fra torsdag var det Kristi himmelfartsdag. Det eneste jeg gjorde var å sove da jeg ikke hadde energi til noe. På fredag hadde jeg fri, så da tok jeg en koronatest (den var negativ), før jeg dro til legen der jeg fikk tatt blodprøve for å finne ut hva som er galt. CRP-en var litt for høy, så jeg fikk Apocillin, en 7-dagers kur.

Apocillin   |   Paracet   |   Doxylin

Jeg regnet med at jeg skulle komme meg i bedre form igjen etter helga, men det viste ingen bedring. Plutselig ble jeg akutt dårlig. Hodepine, tett nese, feber, hoste, sår hals og nedsatt allmenntilstand. Mye lignet på koronasymptomer. Altså luftveisinfeksjon og korona er ganske likt.

I dag har jeg tatt en tur til legen igjen, fortalte at jeg følte meg fortsatt syk. Apocillin var jeg ferdig med. Jeg fikk tatt en blodprøve (CRP-en har blitt enda høyere), fikk nye medisiner som heter Doxylin og sykemelding fortsetter.

Hvordan kan jeg ha blitt så syk? Når jeg tenker tilbake kan det være:

  • Regnværet. YR meldte gult nivå en dag, det regnet mye. Avdelingen jeg jobbet på var ute på morgenen i det været. Jeg hadde regntøy, men ble gjennomvåt på støvlene + sokkene og hadde ikke med meg ekstra skift. Dumt at de ikke hadde tørkeskap :/
  • Mange som hoster, både store og små. Lett å bli syk når jeg er med så mange folk hver dag.
  • Ventet for lenge med å dra til legen. Hvis jeg føler meg syk, drar jeg heller en ekstra tur til legen, det er bedre enn å vente med det.
  • Stress. Mye har skjedd i det siste, vet ikke om dette har en sammenheng.

Jeg håper på å bli fortere frisk slik at jeg kan komme meg på jobb igjen. Det er ikke noe gøy å være syk og gå glipp av ting.

Det er mange som er syke eller hoster mye på denne tiden. Om du selv hoster eller kjenner noen som har hostet lenge, anbefaler jeg å dra til legen for å finne ut om alt er bra ❤️


På Farmasiet kan du nå gjøre et godt kupp på produkter til svært gode priser.
Sjekk også ut ukens kampanjer.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg