Miniprosjekt: TINY kaktus

Lørdag 26. juni startet jeg på et spennende miniprosjekt: Plante små frø fra kaktusen Mammillaria Mammillaris! Fra før av hadde jeg samlet inn en del små frø fra seed pods (røde frukter som vokste ut fra kaktusen). De tenkte jeg var en god idé å plante nå som det er varmt og fint vær. Det tar ca. 1 – 2 uker å få kaktusfrø til å spire, så jeg gjorde et forsøk og var tålmodig.

Jeg fant fram en gjennomsiktig plastboks med lokk, hadde oppi 1/3 blomsterjord, sprayet litt vann, drysset de små kaktusfrøene av Mammillaria Mammillaris på toppen og skrudde lokket igjen. Plastboksen lot jeg stå inne på rommet mitt.

Resultatet etter en uke:

Ser dere de tiny små grønne kaktusene? It works! De tittet opp etter en uke. Jeg får gi resten av frøene litt tid til å spire.

Jeg har ikke fått vannet noe siden jeg begynte på prosjektet. Jorda er fortsatt ganske fuktig. Lokket står åpent for å lufte, og av og til lukket.

 

Les også:

Ny kaktus
Mammillaria Mammillaris 1 år
Seed fruit pod

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg