Sommerferien 2021

Sommerferien nærmer seg slutten, for i morgen er det tilbake på jobb. Jeg har hatt fire uker med ferie – og de ukene skal jeg si har gått utrolig fort. Skulle ønske at ferien varte litt til, men på en annen side blir det godt å komme tilbake til den vanlige hverdagen.

Fiskebrygga. I bakgrunnen er verdens 6. største cruiseskip, MS Iona.


En kort oppsummering av sommerferien min:

⭐ Bloggen min ble 12 år 12. juli 2021!

⭐ Før ferien tok jeg en blodprøve. En uke senere fikk jeg svar, og det var at jeg hadde påvist allergi. Veldig kjipt!

⭐ Vært hos optikeren for synstest. Det har vært noen år siden sist jeg sjekket.

⭐ Bestemte meg for å ta første dose med koronavaksine da kommunen åpnet for drop-in (for de som ikke hadde tatt første dose). Det viste seg at jeg egentlig fikk vaksinetime før klokkeslettet jeg møtet opp, en time før.

NT Kristiansand Masters – sandvolleyball-turnering på Bystranda 11. juli.


⭐ Fikk vite neste vaksinetime for dose 2, men den ble avbestilt av kommunen. Jeg fikk en ny time, litt tidligere dato. Denne ble også avbestilt. Mye tull med disse vaksinetimene, så jeg tok saken i egne hender og bestilte en ny time, og valgte den tidligste ledige timen jeg fant. Ser frem til å bli ferdig fullvaksinert.

⭐ Vært mye ute og gått på forskjellige turer. Utforsket nye steder. Kameraet var mye med og det ble masse fotografering rundt omkring i Kristiansand.

⭐ Planteprosjekt: Plantet masse avokadoplanter ute i drivhuset og solsikker fra frø som jeg hadde høstet for noen år tilbake. Kjøpte også en høstklar minitomatplante på Plantasjen. Plantet frø av kaktusen Mammillaria Mammillaris – og det spiret!

⭐ Gjorde research på nettet om hvordan det er å starte opp egen bedrift og hva det innebærer. Det var så interessant å lære om!

Torvet. I bakgrunnen mobilt testsenter covid-19, for drop-in test.


⭐ Hatt en skikkelig ryddings på rommet mitt.

⭐ Levert mange av de faglige oppgavene.

⭐ Vi har snakket om å besøke Dyreparken en gang i sommer, men vi rakk ikke å bestille før billettene ble utsolgt. Det er jo høysesong og begrensning på besøkende med tanke på smittevern. Tenker neste uke hadde det vært greit med en tur dit.

⭐ Bare vært hjemme. Det betyr ikke fått reist noen steder innenlands eller utenlands. Synes det er best å holde seg hjemme siden koronatallene hele tiden går opp og ned. Ser at de fleste ikke lenger går med munnbind, og det er ikke så lurt å gjøre når en meteren ikke engang kan overholdes.

– Hva har du gjort i sommerferien?

2 kommentarer
    1. Du har hatt en veldig flott sommerferie. Begynne for selv hørtes spennende ut?
      Gjort mye av det samme jeg. Vært på turer med buss og tog her i nærheten, samt Vestfold og Oslo. Helt topp. Gratulerer med 12 år med blogg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg