Sommerfølelse i Arendal

Lørdag 29. mai var jeg på besøk i Arendal. Tok buss tur og retur med månedskortet gyldig i Agder, så det ble en mini dagstur. Fra der jeg gikk av var det ca. 1,6 km gåavstand til sentrum. Vandret gjennom hele byen med en guide som viste vei og så mye fint. Det føltes ut som jeg var en turist i byen når jeg hadde kameraet med meg og tok mange bilder. Været var strålende vakkert – perfekt vær og temperatur til å gå rundt og ta flotte bilder. Jeg fikk en skikkelig sommerfølelse etter å ha vært i Arendal en dag.

Trefoldighetskirken.

Torvet.

Arendal kultur og rådhus.

Gågata Arendal.

Hong Kong kinarestaurant og Agderposten.

Det skjedde noe merkelig i dette området. En dame kom kjørende i sin bil, stoppet og vinket. Jeg trodde at hun vinket til meg og jeg tenkte hun kjenner jeg ikke. Kanskje var det en bloggleser? Jeg vinket likevel tilbake for å være hyggelig. Deretter vinket hun meg nærmere helt til hun innså at jeg var en fremmed som hun ikke kjente. Hun beklaget!

Arendal videregående skole på Tyholmen. Skolen feiret sitt 200-årsjubileum i 2005. Skolen er sammenslått av tidligere Arendal Gymnas (Tyholmen videregående skole) og Barbu videregående skole (handelsskolen).

Fra et av utsiktspunktene! Det andre utsiktspunktet var stengt på grunn av hærverk, så bildene ble tatt litt lenger oppe.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg