Avokadoens ny vekst

Endelig kommer det en ny oppdatering av avokadoplantene mine! Jeg hadde ikke planlagt å dele noe før det hadde skjedd noe spennende med dem. Følg med for å se hvordan de har blitt nå!

I det siste har jeg vært helt dilla på avokado. Kan skylde på at det har vært tilbud på avokado i nett, så det fristet å kjøpe inn en god del. Det betyr masse avokadospising, nesten hver dag 2 uker på rad! Alle steinene ble vasket og spart på, og lagt i fuktig papir i plastpose-metoden for spiring. De pleier vanligvis å spire etter 2-6 uker. Ved å bruke denne metoden slipper jeg å ha alle avokadosteinene i vann. Jeg skal se om jeg får tatt bilder av alle avokadosteinene litt senere.

Avokadoplante 1 (dyrket i oktober 2020): Etter beskjæring 3 uker senere har det kommet ut to nye skudd fra hovedgreinen! Avokadoplanten klippet jeg ned fra ca. 30 cm i høyden, til ca. 15 – 20 cm. Da var hele toppen vekk/ingen blader igjen. Det var litt skummelt å ikke vite om planten ville klare å vokse ut igjen, men det har heldigvis gått så bra da nye skudd viste seg!

Avokadoplante 2: Hadde slått rot sist gang, nå har det kommet opp en liten tynn spire fra den lille sprekken. Steinen har ikke åpnet seg helt. Jeg er glad for at jeg ga planten en sjanse!

Kaktus Mammillaria Mammillaris: Det er gøy å se at nye seed pods dukker opp! De er røde og inneholder masse små kaktusfrø.

 

Les også:

Avokadoens første oppdatering
Tiden er inne for å beskjære

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg